Consiliul Profesoral
Planul de muncă al consiliului profesoral în
anul şcolar 2017-2018
Funcţionarea eficientă a sistemului educaţional depinde, în mare măsură, de gradul şi modul de implicare a principalilor factori angrenaţi în proces (elevi, cadre didactice, personal didactic auxiliar, administraţie). Condiţia de bază pentru o participare activă şi responsabilă la derularea optimă a actului educaţional este ca învăţământul tehnic liceal românesc să-şi amplifice statutul de domeniu realmente atractiv, capabil de a oferi fiecărui adolescent motivaţie specifică, de natură a stârni interes.
Pentru creşterea motivaţiei de a învăţa, a elevilor, considerăm ca absolut necesară îndeplinirea următoarelor cerinţe:
1. Imprimarea unui stil de muncă caracterizat prin legalitate, corectitudine, transparenţă, colaborare ireproşabilă şi generozitate în stimularea tuturor iniţiativelor;
2. Restructurarea şi modernizarea programelor de studiu pe specialităţi, prin evaluarea necesităţii şi a funcţionalităţii actualului ansamblu de discipline, potrivit noului plan de învăţământ şi prin adaptarea formulei flexibile, degajate, rezultate în urma analizei riguroase şi modificărilor operate, la noile obiective şi principii ale politicii educaţiei;
3. Optimizarea şi eficientizarea segmentului informativ, cu deschidere către aspectele formale;
4. Transpunerea în exerciţiul managerial a liniei conceptuale actuale. Remodelarea configuraţiei şi dinamicii desfăşurării orei de curs, cu accent pe caracterul interactiv, participativ, pe dialog, pe stimularea dezbaterii şi problematizării;
5. Crearea cadrului necesar participării efective a lor la propria formare şi dezvoltare, prin proiecte şi programe specifice, extinderea opţionalelor având un caracter prioritar;
6. Încurajarea spiritului de iniţiativă şi inovaţie, formarea şi dezvoltarea capacităţii de a cerceta şi a interpreta;
7. Antrenarea şi stimularea memoriei, logicii şi gândirii proactive, pozitive, combativităţii de tip constructiv, a conştiinţei propriei valori;
8. Crearea contextului propice deprinderii deplinei responsabilităţi faţă de propriile acţiuni;
9.Asigurarea calităţii optime a condiţiilor de studiu, specifice activităţii instructiv-educative de performanţă (săli de clasă funcţionale; dotări materiale moderne; bază sportivă multifunţională; bibliotecă şcolară cu un conţinut bogat şi variat; laboratoare didactice moderne, echipate corespunzător; reţea de computere performante, conectată la baza de date interne; sală de festivităţi; cantină în incinta şcolii; condiţii optime de microclimat; instalaţii sanitare civilizate);
10.Asigurarea unui proces educaţional de calitate prin cadre didactice de elită, performante, adevăraţi lideri educaţionali, oameni cu o morală şi un comportament ireproşabile, cu o temeinică pregătire de specialitate şi în sfera psihologiei şi pedagogiei şcolare, autentice modele vii pentru elevi;
11.Creşterea responsabilităţii conducerilor unităţilor de învăţământ şi a tuturor cadrelor didactice pentru activitatea educativă urmărind eficienţa privind starea disciplinară şi conduita elevilor;
12.Valorificarea educativă a conţinuturilor disciplinelor de învăţământ în vederea formării personalităţii umane;
13.Proiectarea eficientă a activităţii diriginţilor astfel încât să se prevină improvizaţia, inconsecvenţa, inadecvarea la specificul vârstei sau la nivelul de aşteptare al copiilor;
14.Colaborarea cu alţi factori educativi de la nivelul oraşului în vederea organizării timpului liber al elevilor;
15.Implicarea mai activă, permanentă şi eficientă a tuturor factorilor de la nivelul liceului în activitatea de formare a formatorilor ţinând cont de oferta de perfecţionare ce cuprinde numeroase şi variate forme de activitate;
16.Instituirea şi aplicarea unui sistem de evaluare-examinare, prin care elevul să aibă o imagine precisă, obiectivă, complexă asupra nivelului său de pregătire; reconsiderarea sistemului de notare, ca procedeu de echivalare reală, corectă a unui anumit nivel al evoluţiei individuale;
17.Redefinirea importanţei şi rolului examenului de bacalaureat în noua structură şi eliminarea formalismului şi a oricărui tip de fraudă intelectuală;
18.Dezvoltarea spiritului de echipă şi al competiţiei, prin concursuri variate, cu miză bine definită şi dotate cu premii atractive;
19.Asigurarea unui cadru flexibil, atractiv de pregătire suplimentară;
20.Încurajarea elevilor de a-şi exprima deschis opiniile proprii faţă de Profesori ;
21.Asigurarea unei orientări şcolare şi profesionale de calitate;
22.Activizarea dialogului diriginte -elev- familie în scopul eficientizării procesului instructiv educativ;
23.Regândirea demersurilor educative în direcţia creării de comportamente adecvate statului de drept, realizării autonomiei elevilor în învăţare, expunerii opiniei personale;
24.Implicarea comunităţii locale pentru stimularea rezultatelor şcolare; conlucrarea cu fundaţii, asociaţii, etc., care pot sprijini derularea procesului instructiv –educativ.
Nr. crt. |
Activitatea |
Cine răspunde |
Cu cine colaborează |
Termen |
Observaţii |
1. | Şedinţa de constituire a consiliului profesoral;
1. Constituirea consiliului profesoral şi numirea secretarului consiliului profesoral; 2. Aprobarea tuturor documentelor şcolare pentru anul şcolar 2013 – 2014 (planificările anuale, semestriale, unităţi de învăţare, planificarea serviciilor pe învăţământ semestrul I ); 3. Aprobarea Fişei postului directorului adjunct; 4. Aprobarea punctajului fişelor de evaluare ale personalului didactic de predare pentru anul şcolar 2013 – 2014; 5. Recomandări pentru Fişa postului a personalului didactic şi a personalului didactic auxiliar; 6. Validarea Regulamentului Intern al Colegiului Tehnic Turda; 7. Aprobarea Planului de coordonare a activităţii didactice pe anul şcolar prezent; 8. Aprobarea componenţei catedrelor; 9. Aprobarea componenţei comisiilor metodice; 10. Aprobarea şefilor de arie curriculară şi de catedră ; 11. Aprobarea diriginţilor pe an de studiu; 12. Aprobarea orarului şi a schemei orare; 13. Aprobarea propriului regulament de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii ; 14. Aprobarea comisiilor din compartimentului învăţământ; 15. Aprobarea Planului de încadrare pe anul şcolar curent; 16. Aprobarea programului de consultaţii şi cercuri; 17. Consemnarea rezultatelor elevilor corigenţi; 18. Aprobarea membrilor consiliului profesoral pentru a face parte din Consiliul de administraţie; 19. Aprobarea numărului de cercuri în norma didactică; 20. Aprobarea listei manualelor an şcolar 2013 – 2014; 21. Aprobarea planului de muncă al consiliului profesoral; 22. Aprobarea planului managerial ; 23. Aprobarea proiectului instituţional al colegiului ; 24. Aprobarea situaţiei centralizatoare cu numărul de ore la „plata cu ora”; 25. Prelucrarea Precizărilor organizatorice şi metodice privind proiectarea, pregătirea şi evaluarea performanţelor elevilor în anul şcolar 2013 – 2014; 26. Aprobarea bazei de calcul a normei didactice pentru fiecare cadru didactic; 27. Aprobarea planului principalelor activităţi cultural – artistice, de agrement – turism pentru anul şcolar 2013 – 2014; 28. Aprobarea planului de dezvoltare pentru anul şcolar 2013-2014; 29. Aprobarea componenţei claselor a IX– a; 30. Consemnarea profilului claselor a IX – a: 33. Bursele sociale, de studiu, de merit şi programul naţional de protecţie socială Bani de liceu – aprobate 34. Aprobarea cererilor de înscriere la examenele pentru obţinerea gradelor didactice 35. Probleme organizatorice.
|
Director adjunct |
Şefii de arii curriculare
|
12 IX 2017 |
|
2. | a) Raport privind activitatea Colegiului
Tehnic Turda în anul şcolar 2016-2017. |
Directorul adjunct |
Director adjunct Şefii de arii curriculare
|
12 IX 2017 |
|
b)Probleme organizatorice. | |||||
c) Stabilirea competenelor profesionale ale profesorilor şi tutorilor | |||||
3. | Consiliul metodic – Currriculum şi evaluare. Analiza competenţelor şi proiectare obiectivelor de evaluare | Directorul
Director adjunct
|
Diriginţii claselor |
19 XI 2017 |
|
a)Fixarea corectă a obiectivelor de calitate | |||||
4. | a) Încheierea situaţiei la învăţătură şi
stabilirea notelor la purtare pe semestrul I. |
Director
adjunct |
Diriginţii claselor |
29 I 2018 |
|
b)Aprobarea schemelor orare şi a ofertei
opţionale a Colegiului Tehnic Turda pentru anul şcolar 2016-2017. |
Şefii de arii curriculare |
||||
c) Informare cu privirela evaluarea
instituţională a Colegiului Tehnic Turda conform metodologiei Ministerului Educaţiei Naţionale |
|||||
d) Rapoarte ale diriginţilor claselor a IX-a
asupra activităţii desfăşurate în semestrul I. |
Directorul |
Diriginţii cleselor a IX-a |
|||
e) Probleme organizatorice |
Director adjunct |
||||
f)SWOT ca metodă pentru dezvoltarea personală | |||||
5. | a) Analiza stadiului îndeplinirii
obiectivelor generale din planul de coordonare al activităţii şi din curriculum naţional şi a sarcinilor din semestrul I al anului şcolar 2016 – 2017. |
Director
adjunct |
Şefii de arii curriculare |
19 II 2018
|
|
b) Aprobarea planului de coordonare a
activităţii în semestrul II. |
|||||
c)Managementul prin obiective(MBO) | |||||
d)Centrul de carieră | |||||
6. | Consiliul metodic – Proiectare testului
docimologic. Matricea de specificaţii. |
Director |
Şefii de arii curriculare
|
19 III 2018
|
|
a)Utilizarea ciclului PDCA(Planificare, Realizare, Verificare, Acţiune) pentru îmbunătăţirea calităţii în educaţie | |||||
7. | a) Încheierea situaţiei la învăţătură şi
stabilirea notelor la purtare pe sem.al II-lea. |
Director
adjunct |
Şefii de arii curriculare |
11 VI 2018
|
|
b) Probleme organizatorice |
Directorul |
Director adjunct |
|||
c)Evaluarea satisfacţiei elevilor în inv. tehnic |
Directorul
|
||||
d)Autoevaluarea performanţelor |
DIRECTOR, PREŞEDINTELE CONSILIULUI PROFESORAL
Prof. MATEESCU DUMITRU
DIRECTOR ADJUNCT
Prof. SZASZ EDIT-MELINDA