Get Adobe Flash player
septembrie 2021
L Ma Mi J V S D
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Erasmus +

LET`S SHARE THE BEAUTIES STOP THE BULLYING

Contextul

Odată cu creșterea utilizării computerelor și a rețelelor sociale de către adolescenți, abuzul online a devenit un fenomen tot mai frecvent . A luat o formă diferită, mai nuanțată și mai greu de identificat, deoarece este adesea ascunsă de agresori sub motive false și fapte înșelătoare. Unele dintre problemele cheie ale studiilor asupra acestei probleme este că efectele violenței devin extrem de grave. Inițiativa se adresează atât elevilor, cât și familiilor acestora. Pe de o parte, dorim să minimizăm apariția agresiunii cibernetice pentru consumatorii activi de internet și de social media și, pe de altă parte, să oferim sfaturi părinților pentru a monitoriza și a-și consilia proprii copii.

Obiectivele proiectului

– Reducerea apariției agresiunii cibernetice cu cel puțin 50% în 2 ani

– Creșterea cu cel puțin 80% a conștientizării grupului țintă față de toate aspectele violenței până la sfârșitul celor 2 ani de proiect

– Creșterea capacității părinților de a urmări activitățile online ale copiilor lor prin crearea unui ghid și desfășurarea a 4 ateliere (workshop-uri)  

-Crearea unui forum integrat pentru activitățile online ale copiilor.

Participanți

Proiectul se derulează în parteneriat cu 5 țări europene. Țările partenere sunt :  Italia, Polonia, România, Lituania, Turcia, Macedonia de Nord.

Grupul țintă este format din 170 de elevi cu vârste cuprinse între 15-18 ani din fiecare școală parteneră. Participanții la schimb interșcolar – 125 de elevi (25 de elevi din fiecare țară) – urmează lecții zilnice, ateliere tematice și seminarii, evenimente culturale. Familiile elevilor din grupul țintă – pot participa la seminarii adresate acestora în timpul mobilităților și, de asemenea, după mobilități, deoarece fiecare școală va desfășura ateliere specifice cu părinții din grupul țintă.

Evenimente

Acțiunea 1 – Analiza agresiunii cibernetice (cyber-bullying) în Europa. Studii de caz, prezentarea situației reale în fiecare instituție de învățământ  

Acțiunea 2- ”Modul în care îmi petrec timpul online”- recomandări privind partajarea informațiilor pe device-uri mobile și de utilizare a Internet-ului  

Acțiunea 3 –Schimb interșcolar – ”Cum aflu dacă sunt agresat ?” – Cerințe sociale și legale pentru practicile online, implicații psihologice

Acțiunea 4 – ”Care sunt efectele agresiunii cibernetice pentru făptuitor și victimă?” -Cerințe sociale și legale pentru practicile online, implicații psihologice

Acțiunea 5 – ”Ce voi face dacă sunt hărțuit de cineva?”

Acțiunea 6- Diseminarea rezultatelor proiectului

Impactul proiectului

Proiectul este planificat să contribuie la dimensiunea europeană a colegiului nostru. 

Trebuie să consolidăm transparența și versatilitatea educatorilor și elevilor noștri.

Școala ar atinge un avantaj în comunitatea locală, deoarece va părea mai de dorit pentru potențialii elevi.

Acest proiect va reduce la minimum apariția agresiunii cibernetice, personalul școlii va fi mai calificat să facă față problemei,  copiii vor cunoaște mai bine aceste aspecte și vor ști cum să răspundă în aceste situații. De asemenea, vom ajuta părinții să se implice mai mult în viața copiilor lor, să-i urmărească, să-i direcționeze și să le ofere resurse. De asemenea, trebuie să stabilim o relație productivă între școală-părinți-elevi.

Școala noastră va deveni o platformă regională pentru a disemina rezultatele în comunitatea noastră.